Több mint 6.000 résztvevővel zárult a Sneakerness Budapest, Magyarország első nemzetközi sneaker- és streetwear-eseménye. A Sneakerness Budapest szervezője, Trunk Tamás által kezdeményezettés a Startup Campus Inkubátor szakmai támogatásával és az E.ON Hungária Csoport kiemelt támogatásával megvalósuló Size-Up befektetési versenyen négy tehetséges résztvevő került a döntőbe a streetwear, sneaker tervezők, resellerek és innovátorok széles palettájából.
A Size-Up döntőjét Jeff Staple, a legendás tervező nyitotta meg, akinek 2005-ös Nike Pigeon Dunk munkája New Yorkban hatalmas hírverést, „zavargást” robbantott ki. A híres sneaker piaci értéke mára meghaladta a 10 millió forintot.
A zsűri döntése alapján a fődíjat, azaz a 10 millió forintos befektetésről szóló tárgyalási lehetőséget a Startup Campus felajánlásában a ZEPHYR Clothes streetwear márka nyerte, melyet a mindössze 17 éves Marc O'Connor vezet. Az E.ON különdíját a fenntartható anyagokból készült termékeiről ismert Missionary márka kapta, Gál Károly irányításával.
Az előszűrésben illetve a zsűri végső döntésében divat- és marketingipari szakértők illetve hazai tőkebefektetők vettek részt, úgy mint Károlyi Zsuzsanna az E.ON Hungária Csoport márka és marketing vezetője, Kovács Zsolt, a Startup Campus Inkubátor ügyvezető igazgatója, Trunk Tamás, a Sneakerness Budapest szervezője, Khader Attila, a Startup Campus befektetési tanácsadója és az Óbuda Uni Capital pénzügyi vezetője, Molnár András, a PortfoLion vezérigazgatója, Pótor Attila, a True To Sole alapítója és Magyarország első resell boltjának alapítója, valamint Inotai Petra, a FIVOSZ elnöke.
Az esemény zárása során a szervezők bejelentették, hogy a sneaker- és streetwear-innovátoroknak hamarosan lehetőségük nyílik jelentkezni a 2024-es Size-Up versenyre is, ahol ismét iparági szakemberek és neves tőkebefektetők fognak részt venni.
Comments